Assalamualaikum.welcome to my blog..kalau ada sebarang pertanyaan atau nak saya buat entry tentang apa2, email saya di happybearstory@yahoo.com :)

Thursday, May 3, 2012

pengembaraan 3hari2malam yang ada pelbagai cerita !! (new relatives)

assalamualaikumm...hahah ..lama tak menjejakkan diri ke blog nih..mintak maaf sesangat sebab lama giler tak update ..eh jap..ade ke orang baca blog aku????ahahah..kalau ada alhamdulillah ..
ermm..tajuk entry nak gempak je aku kannn..haha..actually takde la kembara apa pown..just selangor-perak-pahang-selangor je..hahahah

actually ahad hari tu sepupu belah mak aku kahwin..wedding kat teluk intan, perak .so sabtu tengah hari tu family aku bertolak pegi perak..sampai dah petang..kiteorang stay kat rumah adik arwah ayah aku ..dah relaks2 kejap..lepas maghrib kiteorang pergi pesta air pangkor lumut (lebih kurang tu la..aku tak ingat :p) sepupu aku jadi tourist guide kejap..time kiteorang pergi tu second last day..so xde ape yang tinggal tapi ada la artis2 AF yang dolu2 buat persembahan..tapi aku tak pegi tengok pown..jalan2 je kat tepi laut tu..tengok2 orang jual2 ..yang untung anak sedara aku la..sebab kt situ banyak jual mainan..erm dak kecik nih tengok..ape lagi...tak dapat menjerit..haha...then balik rumah makcik aku..berpeluh kowt...

esoknya ahad..pagi lepas breakfast (pakcik aku yang kelentang kelentung kat dapur, anak dara pemalas betul aku nih !! ;p) kiteorg gerak la pegi teluk intan..wedding tu buat kat dewan bandaran teluk intan..lebih kurang macam tu la..sampai2 tu maksu aku pown sekali sampai ..so mak aku ape lagi dah jumpe adik dye..padahal selalu je jumpa..potpetpotpet.cite pasal kain la (maksu aku tukang jahit) sambil2 nak masuk dewan tu..oh lupa jap..sepupu aku yang kahwin ni anak kepada kakak mak aku..mak jah namanya...dah kata sepupu aku kahwin kan..so ramai la sedara mara yang datang sume..aku nganga je sebab tak kenal sangat..orang kenal aku ada la..HAHAHA..(lempang sedass !!) takde la..aku time kecik2 tak rapat sangat belah mak aku..dah besar ni baru selalu ni baru nak kenal2 :p

so dok salam2, borak2..sepupu aku (anak makjah) dok tnaye khabar la kat mak aku..pas tuh tanya aku belajar mana..mak aku cakap la UiTM Perlis..guess what???? ANAK DYE POWN BELAJAR KAT UiTM PERLIS !!!!!!  time tu aku dah macamm..errr...sape la pulak niihhh..aku dah cuak kowt2 aku pernah usha2 ke..HAHAHAH..naya jee..pas uh abg sepupu aku tu panggil la anak dye..aku pown pandang la..ok tak kenal, NASIB BAIK AKU TAK PERNAH USHA !!  ..aku pandang dye, dye pandang aku..masing2 blur ..aku tanya la sepupu aku tu anak dye course apa, science computer...ouh no wonder laa..aku mana kenal sangat dak2 cs kecuali hani adyllia ..yang cek mek molek sorg ni je aku rapat..pastu boleh mak aku cakap, nasib baik tak berkenalan ..ahahah
aku pown buat derk je laa..makan2 semua..pas uh nak balik sebab nak pergi cameron lepas tuh (yehaaaaa !!)  salam2 ler..jumpa balik abang sepupu tu..pastu salam wife dia (mula2 tadi tak jumpa) pastu dye cakap la 'ni la anak makshah (mak aku ler tuu) yang belajar kat arau tu ..aku tanya la dia semester berapa..pas uh abang sepupu aku panggil anak dye suruh tanya sendiri..aku tanya la..pastu dye cakap nak masuk part5..kira sama ngan aku la kan....bila pikir2 balik ..dye tu pangkat anak sedara aku !! great !! aku ada anak sedara sebaya yang sama tempat belajar dengan aku...HAHAHA..sumpah lawak ..dah nak masuk tahun 3 aku kat sana baru tahu aku ada sedara kt situ..so moral of the story sila kenal2 saudara mara anda..cuba check pakwe/makwe korang punya salasilah keluarga..kkowt2 korang 2pupu ke..haaaaa :p

ehh...ok la...aku tepek gambar..mesti korang rasa nak lempang2 aku sebab tulis panjang sangat..hampunnn penunggu guaa :p
nanti aku sambung cerita pergi pahang@ cameron highland pulaksss :p

muhammad danish syami.dalam kereta pown nak golek2 :p


nuraini syamimi ..majuk lettew :p


kakak ipar, sepupu2 : syafik and nurul

susah betul dapat abang yg suka syoksendiri nih :p



my beloved mummy :)





ni la sepupu aku yang kahwin tu..abang hafiz dan pasangan :)




my mum with her sisters ..yang kiri sekali maksu and tengah tu
adik mak aku yg bongsu mak kecik



simple je pelamin..nice one !
 ok..tunggu aku sambung nanti ok :)

No comments:

Post a Comment