Assalamualaikum.welcome to my blog..kalau ada sebarang pertanyaan atau nak saya buat entry tentang apa2, email saya di happybearstory@yahoo.com :)

Saturday, August 6, 2011

kalau da jodoh~

assalamualaikum uolss ..
gilaa lama aq xupdate blog ..lagi2 sem 3 ni macam2 dugaan yang di lalui ..dugaan apa.?xyah tahu ..sebok je korg nih ..heheh ..gurau2..ouh..rasanya belum terlambat aq nak ucapkan salam ramadhan al-mubarak ..baru puasa ke enam babe ..awal lagi ..tp hari first puasa aq da dengar lagu raya ..hahahah ..
okay ..back to our business ..jodoh ..ermm ..susah cakap pasal benda ni sebenarnya ..tp aq nk gak cakap ..
sebabnya ..bila masuk alam universiti nih kebanyakan orang da cakap ttg jodoh (termasuk aq la tuh ..erks.?)
aq dan 'regina' selalu mengadakan informal meeting dan ade la terselit ckit2 ..
sekarang ni biasa la kan ..kebanyakan manusia2 di universiti ni da taken ..tp kan ..haa ..yg ni yg aq nk cite ..
kadang2 org yang tak kapel skrg nih ..tup tup ..habis blajar dia yg dulu hulur kad kahwin ..warghhh ...cam mana tuh.?yang kapel2 bertahun tahun lak bole putus ..tu la lumrah kehidupan ..kita xtahu sapa jodoh kita ..err ..cam mane ek jodoh aq tuh ..hua3
macam cerita baru2 ni ..bohong la kalau korg tak tahu .penjaga gol malaysia khairul fahmi dan pun putus tunang dengan cik jejari runcing .dorg bertunang baru 2 bulan rasanya ..kapel tu lama la jugak ..at last putus ..gila kesian ..tp xthu salah sapa ..masing2 buat kenyataan diri xsalah .tu namanya xde jodoh ..hoho ..
tp kalau dye tu mmg jodoh korg ..kenal 3 bulan pown bole kahwin ..contoh adi putra ..ala..yg jadi jai dalam cite kl gangster uh ..dye berkenalan ngan wife dye kejap je rasanya ..pas uh terus nikah ..dgr macam keja gila kan ..tp sampai skrg still bahagia (moga selamanya bahagia la yer ..)
itu la maksud KALAU DA JODOH ..kita xthu sapa jodoh kita ..kadang2 jodoh kita tu duduk sebelah meja kita je kt KFC(lapar punya pasal la ni) haa ..cube korg tgk ..kowt2 mmg betul tu jodoh korg ..dan ada jugak jodoh dgn org yg kita menyampah dolu2 ..skrg yg menyampah tu la yg di puja2(erk..contoh) ..
ok itu ye aq nk merepek ...ouh ..kt bawah ni aq 3 jodoh dan 2 doa ..copy dari blogger  nih ..thanx to dis blogger ..adiosss .




1) JODOH DARI SYAITAN 
iaitu lelaki dan perempuan yang berjalan berpegangan tangan dan menuju ke arah kemaksiatan. Apabila si perempuan tadi mengandung, barulah si lelaki tadi menikahi perempuan tersebut.
2) JODOH DARI JIN
iaitu lelaki yang menyukai seorang perempuan yang tidak menyukai dirinya, lalu dibomohkan dan disihirkan perempuan itu untuk setuju berkahwin dengan lelaki tadi.
3) JODOH DARI ALLAH
iaitu pandangan 2 pasang mata iaitu lelaki dan perempuan sehingga menusuk ke dalam jiwa. Lalu,lelaki itu pun masuk meminang perempuan tadi. Perempuan tadi menerimanya. Mereka bernikah dan bercinta selepas itu kerana cinta selepas kahwin adalah satu2nya cinta yang diredhai ALLAH. Bercinta sampai ke syurga. Itulah yang digelar "Syurga Cinta" tanpa berlakunya sebarang bentuk kemaksiatan.
Apa jua jenis cinta, ianya kuasa Allah. Jadikan "3M" diatas sebagai panduan asas dalam mencari jodoh supaya benar-benar mendapatkan jodoh menurut Islam yang dapat membahagiakan hidup anda kelak. Mencari jodoh berdasarkan Islam Insya Allah akan membahagiakan hidup anda di dunia maupun akhirat.
Ingin saya kongsikan 2 jenis Do'a:
Do'a Mencari Jodoh
Jika anda mengalami keadaan putus cinta, Insya Allah amalkan Do'a kedua ini:
Do'a Putus Cinta
Saya hanya berkongsi tips ini untuk kebaikan bersama. Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah S.W.T dan yang lemah itu datang dari saya. Hakikatnya datang dari Allah jua. Saya akan bertemu para pembaca lagi untuk ulasan lanjut tentang jodoh. Insya Allah.

No comments:

Post a Comment