Assalamualaikum.welcome to my blog..kalau ada sebarang pertanyaan atau nak saya buat entry tentang apa2, email saya di happybearstory@yahoo.com :)

Sunday, August 5, 2012

bersabarlah sayang...andai tertulis jodoh kita ..insya Allah

pinjam gambar irma hasmie

assalamualaikum ....holla ! J
ok, kalau korang baca tajuk entry ni macam jiwang2 semacam je, sorry yerr ..hehe...actually this entry is more on tips ..atau lebih tepat lagi nasihat untuk diri aku dan semua yang membaca *wink2*

"Seandainya kita dicipta untuk menjadi satu, pastu suatu ketika kita akan bertemu. Namun seandainya kita dicipta untuk tidak bersatu, walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku."

Fitrah kita sebagai manusia, ada rasa nak di sayangi dan menyayangi rite? Bohong kalau korang tak rasa benda tu semua. Aku sendiri akui, aku pernah dan sedang mengalami benda ni ...terasa nak di sayangi dan menyayangi seseorang .

Tapi bila aku terbaca quote ni aku agak tersentap dan tersedar tentang sesuatu ..

jodoh tu milik Allah

“kun fayakun” kalau Allah kata jadi, maka jadi la ia ..kalau memang betul si dia tu jodoh kita..insya-Allah dia tetap akan jadi milik kita ..ouh tapi bukan la aku maksudkan jodoh tu akan datang bergolek depan korang..ye dop ? usaha tu perlu ada ..tapi yang lebih penting sekarang jadikan diri korang yang terbaik untuk bakal suami/isteri korang..nak cari yang terbaik, kita pown perlu jadi yang terbaik kan ?

Contoh paling senang aku nak bagi, kisah Irma hasmie. Dia memperbaiki diri dia dulu..and now, Alhamdulillah, dia dah jumpa dengan seseorang yang boleh jadi imam yang boleh memimpin dalam keluarga dia ..

Actually aku kagum dengan kisah Irma hasmie,dia bertemu jodoh di hadapan kaabah ..siapa sangka, dia pergi buat umrah untuk dekatkan diri pada Allah, tapi dalam masa yang sama, dia jumpa jodoh dia..tapi tapii..korang jangan la nak pergi umrah sebab konon2 boleh dapat kisah macam Irma hasmie ke kan..tu niat nak kesana tu da tak betul tu ...haaa...mesti ada yang pikir macam tuu..tahu dahhhh :p

 Soooo, pada sesiapa yang nak cari jodoh yang soleh/solehah..jadikan diri korang soleh/solehah dulu...bukan ‘soleh asal boleh’ yerr *pinjam ayat keting*  



Semua ni bukan je nasihat untuk korang, tapi nasihat untuk diri aku  sendiri ..ouh, aku bukannya couple dengan dia...aku cuma mencintai *muntah* dia dari jauh ..

“mr.smiley, andai tertulis jodoh kita..alhamdulillah, tapi kalau jodoh tu bukan milik kita..saya redha..mungkin ada yang lebih baik menanti kita berdua :’) ”

Ouh ouh...pada sesiapa yang bertanya atau buat spekulasi siapa mr.smiley tu, tak perlu la yer...biar aku jer yang tahu sapa dia ( ni untuk kawan yang pernah bertanya)

In conclusion *cewahh..lempang sedass* bersabarlah sayang2 sekalian...andai tertulis jodoh korang dengan si dia, insya Allah akan di permudahkan segalanya J

doa tawakal dan redha adalah jalan terbaik :')


Ok..jumpa next entry
Daaaaaaa~

2 comments:

  1. salam ramadhan -)

    yup.perbaiki diri dulu kalo nak jododh yg baik. noce entry sis

    singgah and follow sini

    ReplyDelete
  2. itulah yg aku salu ingatkan diri aku..haha

    ReplyDelete