Assalamualaikum.welcome to my blog..kalau ada sebarang pertanyaan atau nak saya buat entry tentang apa2, email saya di happybearstory@yahoo.com :)

Sunday, June 30, 2013

Susahnya mencari rezeki ..

assalamualaikum...wahhh..tajuk nak gempak aje kannnn...hahahaah
eh lupa nak tanya khabar korang semua....apa khabar adik2 akak2 sekalian?? sihatt?? harap2 semuanya sihat la yer...walaupown tuan punya blog tak sihat ..hahahah
da lebih sebulan aku rasa aku tak hapdate blog nih ...sebabnyaaa...eheheh...aku da kerja ...iolls busy uolls...
mahu tak busy aku ...sampai rumah pukul 8 malam ..rajin sangat la aku nak update blog da penat2 gitu ..

ok kenapa tajuk aku tulis susahnya mencari rezeki...sebab mmg susah pown!!!!!
sekarang baru rasanya macam mana penatnya bekerja ...kalau dulu masa belajar cakap penat...dah kerja nih lagi triple penat ..rasa rindu zaman belajar ..
ouh2..mesti ada yang tertanya tanya kat mana akuu kerja kt mana*macamorangbacablogkau..puihhh* aku kerja di satu institusi kewangan yang agak jauh dari rumah aku ....aku masuk kerja pukul 9.30..keluar rumah pukul 8, ikutkan takde la jauh sangat bila naik ktm ngan putra lrt ..tapi aku jalan kaki dari rumah ke ktm 15minit..tambah balik kerja jalan lagi 15minit..setahun aku kerja kurus iolls..wakakakaka

ha nak cerita ...section aku bekerja tu memerlukan aku kejar masa ..so mmg stress gila2 la cakap ngan kau..plus dah nama pown institusi kewangan ..harus la bermain dengan duit ..tu lagi penambah stress aku ..korang tak caya aku stress? buktinya hari jumaat hari tu, genap sebulan aku kerja aku MC!!!!!!

kau mampu baru kerja sebulan da dapat mc??? lepas tu doctor tu tulis description kt mc aku tu hape?? TENSION HEADACHE!! ohoiiii...dengan malu2 miaww aku bg mc tu kat boss aku ..malu iolls hoccay ..
kalau ikut rasa hati...mahu je aku pegi hantar surat resign doplohpatjam...tapi fikir balik..sabar....sabarrrr...yelaa..kerja mana yang tak stress kan ...mungkin aku sendiri belum boleh sesuaikan lagi kowt...yela...gua baru sebulan habis belajar babe...terus kerja...sijil diploma pown tak dapat lagi taww!

tapi mesti ada baiknya kan satu2 tempat tu ..so far alhamdulillah..akak2 abang2 kat situ semua baik2 ..banyak sangat membantu aku ..dan dorang sangat2 caring hoccay ..ok aku dengan tak malunya mengaku aku punya stress sampai aku nangis ..ahahahaah...ngengada kan...sampai nangis ..tapi dorg semua baik tolong aku ..terimas yer akak2 abang2 semua :D

ok la uolls...nak pergi bersantai jap..kerja tgk pc, balik rumah bukak laptop..ni pergi check mata confirm naik lagi kerabunan aku nih ..buat hadek2...sila hargai zaman belajar uolls yer...nanti da koje macam hakak nih..lagi stress !!

ni logo tempat aku bekerja...kalau bijak sila la teka...ewahhhh :D



bubyeee..assalamualaikum















No comments:

Post a Comment