Assalamualaikum.welcome to my blog..kalau ada sebarang pertanyaan atau nak saya buat entry tentang apa2, email saya di happybearstory@yahoo.com :)

Friday, July 27, 2012

garage sale's story :)

Assalamualaikummm...hollaaaa uolsssssssssss J
Ok ok, aku tahu blog aku ni dah berhabuk, tapi nak buat macam mana...bakal P.M wanita yang pertama mesti la busy kann *lempang sedaassss* hahahah...eh, tapi memang aku busy pownn...banyak keje nak buat lerr, plus sekarang ni semua subjek nak ada test da nihh..lagiiiiiii la aku busy ..
Ohh ohhh..lupa lak...belum lambat sangat kowttt untuk aku ucapkan ‘ahlan wasahlan ya ramadhan’ *better late than never*  hari pertama puasa tahun nih aku berbuka kat rumahhhh....awesome gilaaa ok !! tapi cerita pasal hari pertama puasa tu aku dah post dekat blog nih ...blog ni untuk subjek cct aku and the gang ...boleh la korang skodeng sama..hehe ..err..ok, aku cerita pasal garage sale :p
Begini kisahnyaaaaa :
Hari pertama garage sale tu bermula pukul 9 pagi, tapi kiteorang nak setup tempat semuakan, kiteorang dating pukul 8++ hahah..plus tu di sebabkan bangun lambat..tehee..eh, bukan aku sorang ok, satu rumah aku bangun lambat, sebab kiteorang tido pukul 3 pagi !
So pukul 9 pagi, semua budak dbs dan dib berkumpul dulu untuk briefing pasal rules dan jugak bacaan doa oleh jazmi jelaini (dbs). Kiteorang kan ada dua booth, so bertukar tukar la jaga booth, tapi aku banyak lepak kat ice blended booth..hahahha...haus2 aku buat je ice blended tuk diri sendiri..keh3. eh, lupa nak cerita, dekat booth kiteorang yang satu lagi..ada budak lelaki beli shawl ! shawl sape?? Ehemmmmmmmmmmmm...
Satu hari tu kiteorang layan customer yang singgah booth kiteorang. Macam2 ragam uolsss .Booth kiteorang bukak sampai pukul 10, kira pukul 10 tu da settle kemas semua laaaaa. Jualan untuk first day , Alhamdulillah la...memberansangkan jugak..heee. untuk  esok harinya booth hanya bukak half day jee...pukul 12 lebey kami dah tutup booth dahhh...
Alhamdulillah, garage sale ni berjalan lancar . ada selisih faham sikit, tapi tu adat la kann, tapi masih tak menjejaskan apa2 ...oh, aku pown nak ucapakan terima kasih pada sesiapa yang membeli di booth kami dan jugak mintak maaf lah kalau ada tersalah di mana2 ..
Ok laaa...korang jap gi nyampah lak aku tulis panjang2 ni kann (tahu dahhh :p) so layan gambar jom !

five of us :D

for ice blended booth

ni la yang beli shawl tu ! :D


bunga2 busy melayan customer :p


haa...nk keluar duit da tu :p

busy bonaaaa ..

fariz mimi areh :)

habis sudah garage sale..eh, terbalik la pulak pegang :O

staff department of sweet charity :)

Sampai sini je dulu ok, jumpa di next entry J

No comments:

Post a Comment