Assalamualaikum.welcome to my blog..kalau ada sebarang pertanyaan atau nak saya buat entry tentang apa2, email saya di happybearstory@yahoo.com :)

Sunday, January 27, 2013

random trip to ulu legong, kedah :)

assalamualaikummmm...halo halo halooooooooooo, miss me?? *montah*  mood tengah rajin ini..teheee, okay takmo intro panjang2..nanti korang pening pulak...jangan kata korang, aku pown pening sekali ..hahaha



hari maulidurrasul hari tu, kami 5 orang nih memang duduk rumah je la..takde kelas kann..kiteorang ni manusia2 busy khenn (semua student busy hoii) so bila cuti kiteorang jadi blurr, tak tahu nak buat apa ..then bila dah petang tu mimi masuk bilik aku cakap bazli mesej ajak kiteorang pergi Baling, Kedah ..masa tu dalam pukul 5lebih kowt ..aku nih da la memang jenis manusia suka duduk dalam bilik jee (read: pemalassss)  so aku macam errr errr...sebab kiteorang biasanya keluar kiteorang 5orang je..mula2 macam malas laa nak pegi..cakap dengan baz kiteorang tak ikut ..tah macam mana, tanya balik kat baz pasal tempat tu macam mana ..bincang2 la balik ..
pastu aku cakap, tanya finaz macam mana ..kalau finaz kata on kita ikut je laa, dengan harapan finaz kata tak..wakakakak gila kejiii :p sekali finaz kataa why nottt... (cisdale punya roomate, tak sokong aku..wahahah) tapi actually time tu pown aku memang tengah bosan gilaa ..plus pergi sana tak guna budget yang banyak ..so aku pown ON je laaa...haa kauu, ingat senang aku nak ikut...aku memang malas nak jalan2 keluar dari perlis..tak caya korang tanya housemates aku nih haa...dorang kalau ajak aku keluar memang berbuluuuu je :p

mula2 dorang kata pukul 8, kiteorang ni punya la cepat2 siap semua zup zap zup zap kauu..ambik barang semua ..sekali budak2 lelaki nih lambat...cisdale beteii ..kiteorang da laa lapar gila ni sebab tak makan lagi ..dorang ni bukan lambat yang sikit2..satu jam tuuu..pastu kiteorang cepat2 la order nasi goreng biasa  bungkus, then beli ayam goreng seringgit tu sorang seketul..dah beli dorg pown sampai.. eh lupaa..kiteorang pergi dua kereta 6lelaki 5 perempuan ....then pi shell isi minyak ..zappppp terus pecut pegi baling ..ohh..trust me, dorang memang pecut okayy ...suka suki jee pecut macam tuu...mimi pown dah kereta dak2 laki ni macam tu dia pown pecut sama ..saboo je laaa...masa kiteorang gerak tu pukul 9, sampai Sik dalam pukul 12 kowt..singgah makan kat satu kedai nihh..

haa kat kedai nihh ade cerita yang finaz memang ingat sampai bila2 la..wahaha, tengah2 makan boleh ade cicak besauuu gilaa jatuh atas diaa...mula2 aku ingat ada kucing..sekali aku tengok cicak...besauu okay, aku pown melarikan diri dulu sebelum cicak tu pelepop aku pulakk..zikri dengan baiknya tolong buang kan cicak tu..hehe

manusia yang berkenalan dengan cicak..wahaha



lepas tu speed terus pegi ulu legong..sampai dalam pukul 1 kowt...masuk nih kena bayar tiket 6hengget..masuk2 je..wowww..ramai okay dalam tuu, dengan budak2 kecik kat situu..dasyat dorang nihh..bukan budak kecik kena tiidur awal ke??  tapi serius tempat ni best..sebab kolam dia macam pool tu..and bilik air pown bersih..sebab biasanya tempat mandi2 ni bilik air mesti kotor, tapi ni tak..memang bersih..surau pown bersih jee ..kiteorang berendam sampai dekat pukul 5 okayyy !!! haaa kecut gila tangan akuu, skin disease kiteorang pown rasa lega je kena air panas kt situ ..budak2 lelaki ni lagi hebat duduk dalam kolam 15 minit, pastu pegi makan( dorang bawak bekal) pastu masuk balik, pastu makan balik ..dasat dasatt ..masa kat kolam tu borak2 laa (read: gossip) dengan haikal ..hahahah, kureng dowh mamat ni dia cakap aku pelik..hampess punya member ..dia ni memang suka bahan aku..tapi takpe, takpe ..


yang ni kolam paling panas, ko campak telur terus masak ..
ni abg sado aka bazli yang cakap ..hua3

bukti kami ke situ :D

dorg ni dalam toilet pown jadi bergambar ..

selepas jadi badak berendam ..




aku memang suka pedajal org ambik gambar..lagi2 haikal ..
bukan senang nak buat tanduk kt si galah nih.hahahah






then bila dah rasa kecut dan penat yang teramat ( serious penat giler weyh berendam macam badak nih...badak penat tak agak2?) kiteorang pown tukar baju semua..nak gerak balik ..dalam pukul 5.30 kiteorag gerak ..mula2 nak mintak zikri tolong drive, tapi mimi cakap dia okay lagi ..so gerak and singgah subuh kat satu masjid nih ..lepas tu zikri bawak ..pastu otw balik tu kiteorang singgah tasik beris...

Subhanallah!! cantik weyhhh..serius cantik gilerr tengok pemandangan kat situ ..ambik2 gambar kat situ...macam2 pose dorang ni buat...excited terlebih masing2 ..hua3 ..pastu terus balik arau...aku jadi co-pilot..niat dalam hati nak teman zikri drive la..sian drive sorang2..sekali..hmmm..tak tahan aku..tido jugak..sumpah berat gila nak bukak mata, padahal zyq bawak kemain pecut..aku buat dekk jee ..

empangan beris, kedah darul aman


subhanaAllah..indahnya ciptaan Dia :')




merendah kan diri ..sian org belakang...wahahaha


LOVE <3

dorg ni memang hover ..
di sebabkan haikal terlebih ketinggian ..maka, jadi la macam tu ..
hoho

omomomo...cantikkan ;)

mimi dan abang sado ..tah hape2, sado tu
ape ek??



bersama mangsa cicak aka roomate saya :p

ape korg ingat korg je bole over..kiteorg pown bole laaaa

see..betul tak aku cakap dorg ni over kalau bergambar?
wakakakakak


zyq dgn fana kalau bergambar, speechless aku..
mimi err..hahahah


sampai arau singgah pi makan roti canai..then yang lelaki2 nih terus blah..cess..hahaha, but kiteorang enjoy the moments ..nama kiteorang nak pergi sendiri ulu legong tu memang tak laa sebab jalannya sangat hazab yer adik2..dah la gelap gilla lalu hutan semua ..terimass pada kaum2 adam yang ajak kami ni yerr ..satu kenangan yang takkan di lupakan :)



our memories ;)
pic was taken by zyq .

dahh..tu je cerita cuti ..hehe ;)
assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment